Najpierw powstał pomysł a on zaowocował powstaniem nowego czasopisma skierowanego do chorych na cukrzycę i ich bliskich.
W odróżnieniu od dotychczas ukazujących się pism, „Gorzka Czekolada” nie traktuje choroby jedynie w aspekcie medycznym – pokazuje jak żyć z cukrzycą, jak ją oswajać i niezależnie od niej realizować swoje pasje i marzenia. Pismo podejmuje także wiele tematów nie związanych z chorobą, interesujących dla każdego czytelnika takich jak kultura, moda, design czy kuchnia. „Gorzka Czekolada” jest dostępna w prenumeracie oraz w poradniach diabetologicznych i oddziałach Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków na terenie całego kraju.
Czekolada kojarzy się z jedną z tych rzeczy, których diabetykowi nie wolno. Ale w rzeczywistości chory nie musi sobie jej zupełnie odmawiać, może zjeść kawałek czekolady gorzkiej i mieć z tego dużo przyjemności.
I to jest właśnie przesłanie naszego pisma - mówi Monika Witecka-Blanch, redaktor naczelna magazynu.
„Gorzka Czekolada” jest skierowana głównie do młodych diabetyków, którzy chcą żyć pełnią życia jak ich rówieśnicy, a z drugiej strony – czują ograniczenia, jakie narzuca im cukrzyca. Ideą magazynu jest przekonanie ich, że nie muszą się całkowicie podporządkowywać chorobie. Przeciwnie – mogą nauczyć się z nią żyć i niezależnie od niej realizować swoje zainteresowania, ambicje zawodowe i plany życiowe.
Informacje na temat życia z cukrzycą przekazywane młodym ludziom w formie ciekawie redagowanego magazynu mogą być znacznie skuteczniejszą formą niż standardowe materiały edukacyjne. Dlatego takie inicjatywy jak „Gorzka Czekolada” są bardzo potrzebne – mówi psycholog Agnieszka Rembierz-Knoll.
W pierwszym numerze swoją historię opowiada muzyk Jacek Sadowski, który choruje na cukrzycę od dziecka - po latach buntu i ukrywania choroby zdecydował się na ”cukrzycowy comming out”. Drugą bohaterką jest Katarzyna Portnicka, młoda mama, która zachorowała na cukrzycę w ciąży – teraz jednak z powodzeniem łączy opiekę nad dzieckiem z prowadzeniem własnej firmy. Ich przykłady mają zachęcać innych chorych do wychodzenia z cienia, zaakceptowania choroby i przejęcia sterów w życiu. Każdy diabetyk może opowiedzieć swoją historię na łamach „Gorzkiej Czekolady”, przesyłając ją na adres gorzka.cz@musqo.pl.
Ważnym celem pisma jest również edukowanie najbliższego otoczenia diabetyków – pokazywanie jak ważna jest także ich wiedza na temat cukrzycy oraz wsparcie chorych. Świadomi zagrożeń bliscy chorego mogą czasem uratować mu życie.
Artykuły w „Gorzkiej Czekoladzie” komentowane są przez specjalistów m.in. diabetologów, internistów, psychologów, dietetyków, którzy wyjaśniają zagadnienia związane z cukrzycą. W każdym numerze znajdują się także nowinki medyczne oraz popularnonaukowy artykuł autorstwa znanych dziennikarzy - w bieżącym numerze o odkryciu insuliny pisze Olga Woźniak.
”Gorzka czekolada” nie jest jednak typowym magazynem medycznym. Pismo ma charakter lifestylowy
i publikowane w nim autorskie wywiady ze znanymi osobami - w pierwszym numerze rozmowa z Pascalem Brodnickim i Joanną Krupą, porady żywieniowe czy zdrowe przepisy kulinarne zainteresują każdego. Pismo promuje zdrowy styl życia, zdrową żywność, pokazuje trendy w modzie, designie, ciekawe akcje i miejsca.
„Gorzką Czekoladę” wyróżnia atrakcyjna szata graficzna i własne sesje zdjęciowe. Magazyn jest kwartalnikiem i ukazuje się w nakładzie 5 tys. egzemplarzy. Każdy diabetyk może otrzymać pismo bezpłatnie pisząc na adres gorzka.cz@musqo.pl.
„Gorzka Czekolada” jest wydawana przez agencję wydawniczą Musqo pod patronatem firmy Sanofi-Aventis. To pierwszy element działań edukacyjnych Sanofi-Aventis skierowanych do pacjentów pod nazwą „Cukrzyca – razem zrobimy więcej”.
Informacje o Sanofi-Aventis
Sanofi Aventis jest globalnym dostawcą usług zdrowotnych, zaangażowanym w odkrywanie, produkcję
i dystrybucję leków, które mają poprawić stan zdrowia pacjentów na całym świecie. Firma Sanofi Aventis jest notowana na giełdach w Paryżu (EURONEXT: SAN) oraz w Nowym Jorku (NYSE: SNY).
Do Grupy Sanofi-Aventis należy m.in. spółka Sanofi Pasteur, będąca największym na świecie producentem szczepionek oraz Zentiva – lider produkcji leków generycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2010r. do Grupy Sanofi-Aventis dołączyła firma Nepentes S.A., uznany w branży polski producent leków oraz dermokosmetyków. Grupa Sanofi-Aventis w Polsce zatrudnia ponad 1300 osób, w tym 190 we własnym zakładzie produkcyjnym w Rzeszowie. Według danych IMS, Grupa Sanofi-Aventis zajmuje jedno z wiodących miejsc w krajowym rankingu największych firm farmaceutycznych. Sanofi-Aventis jest członkiem Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA, Izby Gospodarczej Farmacja Polska, a także członkiem PASMI – Polskiego Związku Producentów Leków bez Recepty.