Zdrowie, rozrywka, profilaktyka, medycyna estetyczna, kosmetologia, stomatologia: Lekarz w galerii?
10-05-2013 09:03
Zdrowie, rozrywka, profilaktyka, medycyna estetyczna, kosmetologia, stomatologia: Lekarz w galerii? Dla ogromnej części z nas wyprawy do galerii handlowej to coś więcej niż tylko zakupy. Takie rodzinne eskapady stały się niejako rytuałem. Może dlatego, iż nowoczesne centra handlowe to już nie tylko sklepy, lecz bogata gama usług rozrywkowych i innych. Do tych innych należą też usługi medyczne, kosmetyczne czy stomatologiczne.

Ponad 1/3 centrów handlowych w ciągu ostatnich lat przeszła modernizację, kolejne 100 czeka na lifting – podaje firma doradcza JonesLang La Salle. Centra handlowe zmieniają się, bo oczekujemy od nich czegoś więcej niż sklepu spożywczego i standardowej oferty marek odzieżowych. Polacy coraz częściej w centrach handlowych chcą się leczyć, chodzić na siłownię i do restauracji.  Już dziś podczas jednej wizyty w centrum wydajemy średnio 79 zł na zdrowie i urodę. Do korzystania z oferty zdrowotnej centrum handlowego przyznaje się dziś aż 17 proc. Polaków. 16 proc. odwiedza galerie dla restauracji, 1 proc. wpada załatwić sprawy w banku – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Ale na tym nie koniec. Aż 44 proc. z nas chętnie widziałoby w centrum handlowym przedszkole, a 17 proc. chciałoby załatwić przy okazji zakupów sprawy urzędowe – wynika z sondy Silesia City Center.

Badamy oczy, gramy w kręgle

Polskie centra handlowe przechodzą totalną metamorfozę. Polacy oprócz sklepów odzieżowych i hipermarketów coraz częściej oczekują od centrum handlowego rozbudowanej oferty rozrywkowej, restauracyjnej i zdrowotnej. Nic więc dziwnego, że w centrach handlowych jak grzyby po deszczu wyrastają kręgielnie, kina, szkoły tańca, studia fitness, siłownie, salony kosmetyczne i SPA, a także NZOZ-y oferujące usługi stomatologiczne i medycyny estetycznej. Nowy model centrów handlowych podoba się Polakom.

Aż 76 proc. jest zdania, że pojawienie się w centrach handlowych usług zdrowotnych to pozytywne zjawisko. I chociaż dentysta w galerii może wydawać się dziwny, to dla 56 proc. Polaków fakt, że przyjmuje on w centrum handlowym nie ma znaczenia. Przywykliśmy także do kin w centrum handlowym. Aż 89 proc. osób, które w ciągu ostatniego roku odwiedziło kino, wybrało to w galerii handlowej. Z siłowni znajdującej się w galerii korzysta 27 proc. – wynika z sondy Silesia City Center. Ale lista oczekiwań rośnie.

- W centrach handlowych chcemy nie tylko jeść, bawić się i leczyć, ale także uczyć. Coraz częściej w nich spotkać szkoły tańca i szkoły językowe. Pojawiają się także specjalne parki zabaw i edukacji dla dzieci, w których rodzice mogą pozostawić dziecko pod opieką animatorów np. podczas zakupów lub wizyty u fryzjera. Takie parki zapewniają dziecku zabawę, ale także naukę. Wiele z nich prowadzi zajęcia językowe i plastyczne. Hitem centrów handlowych są także siłownie i studia fitness, a także rosnący sektor zdrowia i urody, w którym obok gabinetów kosmetycznych i stomatologicznych, pojawią się gabinety diagnostyczne, ginekologiczne i optyczne – tłumaczy Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Nowy trend potwierdzają analizy JonesLang La Salle. Dla Polaków bardziej zaczęło się liczyć to, co oferuje pasaż handlowy, a nie dotychczasowy wabik – sklep spożywczy. Dziś w aż 74 proc. centrów handlowych magnesem jest oferta galerii handlowej, nie hipermarketu. Do 2014 ta liczba ma wzrosnąć do 78 proc. – prognozują analitycy.

Większa oferta, większe obroty

Poszerzenie oferty oznacza dla centrum handlowego wzrost obrotów i odwiedzin. Przykładem jest katowicka Silesia City Center, która po rozbudowie w 2011 notuje ponad 25 proc. wzrost liczby klientów. Od stycznia do sierpnia 2012 galerię odwiedziło ponad 9 milionów osób.  I chociaż aż 39 proc. osób odwiedza centrum dla sklepów z ubraniami, to magnesem stały się usługi.

- Najpopularniejsze w Polsce są dziś centra handlowe, które mają rozbudowaną ofertę, zarówno ofertę sklepów odzieżowych, jak również usług. Od centrum handlowego oczekujemy znacznie więcej niż jeszcze 4-5 lat temu. Stąd prawdziwy boom oferty usługowej sięgającej od turystyki, poprzez kosmetologię i medycynę, skończywszy na wynajmie samochodów. Pod tym względem centra handlowe zaczęły skutecznie konkurować nawet z centrami miast – mówi Drzewiecka.

*Sondę Silesia City Center przeprowadzono na grupie 500 os. W wieku 18-55 lat w dniach 3-10 września 2012.

STATYSTYKI

zdjęć7598
filmów425
blogów197
postów50485
komentarzy4204
chorób514
ogłoszeń24
jest nas18894
nowych dzisiaj0
w tym miesiącu0
zalogowani0
online (ostatnie 24h)0
Utworzone przez eBiznes.pl

Nasze-choroby.pl to portal, na którym znajdziesz wiele informacji o chorabach i to nie tylko tych łatwych do zdiagnozowania, ale także mających różne objawy. Zarażenie się wirusem to choroba nabyta ale są też choroby dziedziczne lub inaczej genetyczne. Źródłem choroby może być stan zapalny, zapalenie ucha czy gardła to wręcz nagminne przypadki chorób laryngologicznych. Leczenie ich to proces jakim musimy się poddać po wizycie u lekarza laryngologa, ale są jeszcze inne choroby, które leczą lekarze tacy jak: ginekolodzy, pediatrzy, stomatolodzy, kardiolodzy i inni. Dbanie o zdrowie nie powinno zaczynać się kiedy choroba zaatakuje. Musimy dbać o nie zanim objawy choroby dadzą znać o infekcji, zapaleniu naszego organizmu. Zdrowia nie szanujemy dopóki choroba nie da znać o sobie. Leczenie traktujemy wtedy jako złote lekarstwo na zdrowie, które wypędzi z nas choroby. Jednak powinniśmy dbać o zdrowie zanim choroba zmusi nas do wizyty u lekarza. Leczenie nigdy nie jest lepsze od dbania o zdrowie.

Wysokiej jakości bielizna męska już w sprzedaży. |